Основи здоров'я

ШАНОВНІ УЧНІ!

Завдання для учнів 5-7 класів під час дистанційного навчання розміщені в  TEAMS  

 З 12.04.2021 по 16.04.2021 р. пропоную виконати  завдання
4 клас: Опрацювати с. 136-140

Перегляньте цікаве відео!







З 11 січня по 24 січня 2021 року ми працюватимемо дистанційно
Роботи висилайте на ел. адресу  sivaeva.lena.88@gmail.com. або в TEAMS  
П'ятниця 22.01.2021 р.
5-А клас: опрацювати матеріал підручника п. 19, в зошит скласти памятку "Ефективне спілкування" (як потрібно спілкуватись з іншими людьми). Роботу надіслати. Бажаю успіхів!
Матеріал до уроку!

На шляху до ефективного спілкування трапляються і перепони, це - надмірна сором'язливість. Невпевнені у собі люди багато втрачають.  Їм важко знайомитися та знаходити нових друзів. На щастя, це можна виправити.

Поради щодо подолання сором'язливості:

  1. Робіть компліменти, цим ви позбудетесь страху говорити з людьми, та отримаєте позитивні емоції від спілкування.
  2. Практикуйте чемність. Допомога людям - дозволить відчути вдячність інших, це допоможе покращити самооцінку.
  3. Цікавтеся іншими людьми. Проявіть увагу, розпитайте співрозмовника про його інтереси і дайте йому висловитися. Це допоможе розпочати розмову, та налаштує на позитивне спілкування.           


«Щирість і тактовність».

Ситуація: «Віолетта завжди відрізнялася своєю безтактністю, у спілкуванні з друзями вона могла образити кожного, висловлюючи все, що спадало їй на думку. То вона могла сказати подружці, що нова сукня їй не лічить, бо робить її товстою. То хлопцям казала, що їхнє захоплення футболом повна дурня. Це надзвичайно ображало друзів Віолетти, внаслідок чого їх ставало все менше. Сама  дівчинка постійно дивувалася з цього вважаючи себе щирою людиною, яка постійно каже лише правду».

      Завдання: Дайте поради дівчинці які могли б покращити її спілкування. Розіграйте їх.

Підказка: Щирість і тактовність сприяють порозумінню. Набагато легше порозумітися з людиною, яка говорить правду. Завжди з усіма треба бути чесним. Однак щирість також повинна мати межі. Інакше вона перетворюється на безтактність. Пам'ятайте – образливе слово, як гострий меч, глибоко ранить. Тому завжди думайте, що і як казати, щоб не образити людину. Тактовна людина ніколи не образить, не пожартує недоречно, не зробить зауваження іншій людині з приводу її зовнішності, не стане критикувати привселюдно без підстави.

  «Уміння говорити».

Ситуація: «Хлопчик Назар, під час спілкування, дуже час використовує «слова паразити» (взагалі то…, кротше… тощо), під час розмови перескакує з теми на тему, важко підбирає слова висловлюючи свої думку. В спілкування більше мугикає, ніж говорить. Це заважає іншим зрозуміти його».

Завдання: Дайте поради хлопчику які могли б покращити його спілкування. Розіграйте їх.

Підказка: Навички володіння словом набувають у школі. Важлива роль у цьому належить урокам мови і літератури. Та їх недостатньо, щоб оволодіти вмінням чітко і дохідливо висловлюватися. Треба багато працювати з книжкою, читати і переказувати тексти з історій, природознавства та інших предметів. Намагайтеся більше читати художньої літератури. Це збагачує словниковий запас.

 Уміння слухати».

Ситуація: «Ганна дівчинка товариська, та останнім часом вона почала помічати, що друзі ображаються на неї, і уникають її. Ганна вирішила з'ясувати у чому справа. Але під час розмови постійно відволікалася, то на телефонні дзвінки, то на листування у соціальних мережах, а то просто на розглядання випадкових перехожих. Нажаль, розмова закінчилася ні чим, дівчинка так і не зрозуміла у чому причина образи. А як ви вважаєте чому друзі почали ображатися на Ганну?».

Завдання: Дайте поради дівчинці які могли б покращити її спілкування. Розіграйте їх.

Підказка: Уміння слухати не менш важливе, ніж уміння говорити. Той, хто слухає, є активним учасником розмови. Проявом уважного слухання є відповідна поза: повернутися обличчям до того хто говорить, і встановити візуальний контакт. Слухати означає не відволікатися, підтримувати постійну увагу. щоб уникнути непорозумінь, потрібно перепитати й уточнити зміст повідомлення.

  «Доброзичливість і гарні манери».

Ситуація: «П'ятикласник Максим постійно дратував своїх однокласників своїм похмурим виглядом. Він ніколи не вітався, коли потребував допомоги з боку друзів, то просто вимагав її забуваючи про слова вдячності, а про те щоб попросити  в когось пробачення и зовсім не йшлося. Діти почали уникати Максима, вважаючи його нахабою і грубіяном».

Завдання: Дайте поради хлопчику які могли б покращити його спілкування. Розіграйте їх.

Підказка: Приязна, відкрита манера спілкування є надзвичайно привабливою. З доброзичливими людьми залюбки спілкуються і встановлюють дружні стосунки. доброзичливість і повага до інших допомагають підтримувати гарні товариські відносини з оточуючими, уникати сварок і конфліктів.  Ніколи не забувай про правила ввічливості, про слова вибачення, вітання і прощання, висловлюй подяку за надану послугу.

Спілкування - це обмін думками, новинами, враженнями тобто повідомленнями.

Спілкуватися можна за допомогою слів, тобто вербальним способом - це усне і письмове спілкування, і без слів - невербально, з використанням міміки і жестів.

Міміка – виразні рухи м'язів обличчя людини.

Жести – виразні рухи частин тіла (рук, ніг, голови).

      Майже 70% інформації ми передаємо один одному невербально. Серед невербальних засобів спілкування відокремлюють міміку, жести й положення тіла. Дуже важливо правильно розуміти їх. 
7-Б клас: опрацювати матеріал підручника с. 94-96, в зошит запишіть найважливіші для вас цінності. Зробіть висновок: які цінності важливіші духовні чи матеріальні. 

Четвер 21.01.2021 р. 
5-Г клас: опрацювати матеріал підручника п. 19, в зошит скласти памятку "Ефективне спілкування" (як потрібно спілкуватись з іншими людьми). Роботу надіслати. Бажаю успіхів!
6-В клас: опрацювати параграф 14, ПІДРАХУВАТИ, СКІЛЬКИ ГРОШЕЙ МОЖНА ЗЕКОНОМИТИ, ЯКЩО ВАРТІСТЬ ВИКУРЕНОЇ ПАЧКИ ЦИГАРОК 30 ГРН., ПРОТЯГОМ МІСЯЦЯ, РОКУ ТА 3 РОКІВ? НА ЩО МОЖНА ВИТРАТИТИ ЦІ ГРОШІ? ВАШІ ПРОПОЗИЦІЇ. Дайте розгорнуту ВІДПОВІДЬ в ЗОШИТ І ВИШЛІТЬ. БАЖАЮ УСПІХІВ !


  Матеріал до уроку!  
    Найпоширенішою шкідливою звичкою серед людей є куріння тютюну. Основну дію на організм людини при курінні справляє нікотин – сильна отрута. За даними ВООЗ, щорічно у світі від хвороб пов’язаних  із курінням помирає 3 млн. осіб. Сьогодні на планеті  курять близько 1, 3 млрд. осіб. За 1 секунду на Землі викурюється 300 000 цигарок. Люди, які викурюють щодня більше 25 цигарок, живуть на 8 років менше, ніж ті, що не курять. Смертельна доза нікотину для людини становить 1мг на 1 кг маси тіла, це 50 – 70 мг для підлітка. Смертельна небезпека загрожує для підлітка, якщо він викурить пів пачки цигарок. Законодавство України забороняє продаж тютюнових виробів  особам, які не досягли 18 років.

           Щорічно від  алкоголізму вмирає 6 млн. осіб. Середня тривалість життя таких людей не перевищує 55- 57 років. Алкоголь – це ворог, що руйнує здоров’я   і призводить  до важких хвороб. Токсична дія алкоголю на дитячий організм у кілька разів сильніша, ніж на організм дорослого. Коли людина п’яна,  то не контролює своїх дій і чинить необдумано, що може призвести до трагічних наслідків.

               Люди роблять необачні вчинки під впливом алкоголю та наркотиків. З  усього населення планети, більше 210 млн. вживають наркотичні речовини, це становить 3% людей на планеті. За даними ВООЗ середній вік початку вживання наркотичних препаратів становить сьогодні 11- 17 років, хоча раніше цей вік становив 15- 17 років. Наркоманія стала основною причиною поширення ВІЛ – інфекції та СНІДу.

       Психоактивні речовини приносять безліч  лих і страждань для родин, є соціальним злом для суспільства.

        Англійський філософ Томас Пен вважав, що в людства є три вороги, які забирають більше життів і приносять більше лиха, ніж усі війни разом узяті. Це – алкоголізм, тютюнопаління і наркоманія  Запам’ ятайте! Уже сьогодні ми тримаємо своє майбутнє у власних руках. Лише ми відповідальні за своє  здоров’я. 

    Притча  про старого майстра.

 Колись давно жив на світі старий мудрий майстер, який славився своїм умінням робити капелюшки, які несли Великий секрет Великого Майстра? Минали роки. Настав час, коли Майстер покинув цей світ, залишивши своїм шістьом синам свою славу і шість різнокольорових капелюхів — білий, чорний, жовтий, червоний, зелений і синій. Сини вирішили поділити між собою капелюшки і вирушили по світу кожний у своєму напрямку. Минуло чимало часу, перш ніж сини старого майстра знову зібралися разом під дахом батьківської майстерні. Сидячи біля вогню, кожний із них розповів свою історію, і всі були вражені тим, як спадщина Майстра вплинула на їх долю. Сини старого Майстра зрозуміли, яку дивовижну спадщину залишив їм батько. І захотілося кожному з них зняти свій капелюх, адже він вже багато чого навчив, і приміряти капелюхи іншого кольору. З тих пір минуло багато часу, але різнокольорові капелюхи живуть серед людей і дозволяють себе одягати тим, хто прагне навчитися чогось нового.. Здоров’я – це найбільша цінність кожної людини. Важливо знати, що шкідливі звички, про які ми щойно говорили, шкодять нашому здоров’ю, призводять до хвороб, депресій, втрати мрій, дорогих людей, речей, які були колись найважливішими. Ви маєте протистояти пропозиціям щодо куріння, вживання алкогольних напоїв та наркотичних речовин!- Пам’ятайте про це, здобувайте нові знання, робіть правильний вибір  Будьте здорові! 

 7-А клас: опрацювати матеріал підручника с. 94-96, в зошит запишіть найважливіші для вас цінності. Зробіть висновок: які цінності важливіші духовні чи матеріальні. 

Середа 20.01.2021 р.
4-А,Б,В класиопрацювати матеріал підручника  стор. 86-89

Матеріал до уроку!  

 Туберкульоз — досить поширене і небезпечне інфекційне захворювання. Збудником його є туберкульозна паличка, або паличка Коха, названа так на честь ученого, який її відкрив. Туберкульоз уражає всі органи і тканини лю­дини. Найчастіше трапляється туберкульоз легень. Туберкульозна паличка передається повітряно-крапельним шляхом. Вона може бути на посуді, одязі, рушниках, на предметах, якими користується хворий. Підхопити туберку­льоз можна і від свійських тварин. Заразитися можна де завгодно — у тран­спорті, в школі, в магазині, під час спілкування, при поцілунках тощо. Симп­томи — руйнування тканини легень або інших органів, яке супроводжується загальною слабкістю, пітливістю, втратою апетиту і підвищенням температури у вечірній час.
    Чи всі люди, до яких потрапила туберкульозна паличка, хворіють на тубер­кульоз? Ні, не всі. Із 100 людей, заражених на туберкульоз, захворюють 5 осіб. Решта спокійно живуть із нею, їхня імунна система тривалий час тримає збуд­ника під контролем. Але якщо організм утрачає опір, то бактерії активно роз­множуються і викликають захворювання.
Для запобігання туберкульозу Міністерство охорони здоров’я проводить санітарну профілактику — лікування хворих, спостереження й обстеження членів їх сімей. Для виявлення туберкульозу застосовують флюорографічне обстеження, туберкулінові проби, наприклад Манту. Проводять і специфічну профілактику — введення всім новонародженим, а за потреби — підліткам і дорослим, вакцини БЦЖ, що являє собою послаблені туберкульозні палички, які сприяють утворенню активного штучного імунітету.
СНІД є смертельно небезпечним захворюванням, яке сучасна медицина поки що неспроможна вилікувати.
    Організм людини має захисну систему, яка протистоїть різним інфекціям. Її називають імунною. Імунітет — це наша зброя проти мікробів і вірусів. Він не тільки захищає наш організм від захворювань, але й допомагає видужати. На початку 80-х років лікарі помітили стійке зростання кількості пацієнтів із новим загадковим захворюванням. Хворі втрачали здатність опиратися ін­фекціям і вмирали від різних хвороб. Це нове інфекційне захворювання — синдром набутого імунодефіциту людини (СНІД). Збудник хвороби — спеці­альний вірус, що отримав назву вірусу імунодефіциту людини (ВІЛ).
    Уявіть собі фортецю — це наш організм. Воїни, які захищали фортецю, за­разилися і загинули. Тепер немає кому захищати наш організм. Він безсилий подолати будь-яку інфекцію. Те саме відбувається і в разі зараження ВІЛ. Людський організм — це фортеця, а імунітет — могутнє військо. Якщо в ор­ганізм потрапляє ВІЛ, він починає знищувати імунітет, і організм стає зовсім беззахисним перед мікробами і вірусами. Коли імунітет знищений, почина­ється СНІД. СНІД — це остання стадія хвороби, під час якої людина може по­мерти навіть від ангіни.
    Занедужати на СНІД людина може через багато років після інфікування. Чітких симптомів ця хвороба не має. В Україні склалася загрозлива ситу­ація — стрімко зростає кількість інфікованих і хворих на СНІД. Тому дуже важливо знати, як вберегтися від ВІЛ. Діти вашого віку інфікуються вкрай рідко. Але це не означає, що діти цілком захищені від зараження.
через кров;
статевим шляхом;
при народженні, від хворої матері, яка годує дитину молоком.
    Висновок. Немає таких причин, через які ми повинні принижувати людей, що живуть з ВІЛ. На їхню долю і без того випали тяжкі випробування. Не слід кривдити таких людей. Потрібно бути милосердними до них. 


Вівторок 19.01.2021 р.
6-Б,Г класи: опрацювати параграф 14, Підрахувати, скільки грошей можна зекономити, якщо вартість викуреної пачки цигарок 30 грн., протягом місяця, року та 3 років? На що можна витратити ці гроші? Ваші пропозиції. Відповідь дайте в зошит і вишліть. Бажаю успіхів !

 sivaeva.lena.88@gmail.com. або в TEAMS  
  Матеріал до уроку!  
    Найпоширенішою шкідливою звичкою серед людей є куріння тютюну. Основну дію на організм людини при курінні справляє нікотин – сильна отрута. За даними ВООЗ, щорічно у світі від хвороб пов’язаних  із курінням помирає 3 млн. осіб. Сьогодні на планеті  курять близько 1, 3 млрд. осіб. За 1 секунду на Землі викурюється 300 000 цигарок. Люди, які викурюють щодня більше 25 цигарок, живуть на 8 років менше, ніж ті, що не курять. Смертельна доза нікотину для людини становить 1мг на 1 кг маси тіла, це 50 – 70 мг для підлітка. Смертельна небезпека загрожує для підлітка, якщо він викурить пів пачки цигарок. Законодавство України забороняє продаж тютюнових виробів  особам, які не досягли 18 років.

           Щорічно від  алкоголізму вмирає 6 млн. осіб. Середня тривалість життя таких людей не перевищує 55- 57 років. Алкоголь – це ворог, що руйнує здоров’я   і призводить  до важких хвороб. Токсична дія алкоголю на дитячий організм у кілька разів сильніша, ніж на організм дорослого. Коли людина п’яна,  то не контролює своїх дій і чинить необдумано, що може призвести до трагічних наслідків.

               Люди роблять необачні вчинки під впливом алкоголю та наркотиків. З  усього населення планети, більше 210 млн. вживають наркотичні речовини, це становить 3% людей на планеті. За даними ВООЗ середній вік початку вживання наркотичних препаратів становить сьогодні 11- 17 років, хоча раніше цей вік становив 15- 17 років. Наркоманія стала основною причиною поширення ВІЛ – інфекції та СНІДу.

       Психоактивні речовини приносять безліч  лих і страждань для родин, є соціальним злом для суспільства.

        Англійський філософ Томас Пен вважав, що в людства є три вороги, які забирають більше життів і приносять більше лиха, ніж усі війни разом узяті. Це – алкоголізм, тютюнопаління і наркоманія  Запам’ ятайте! Уже сьогодні ми тримаємо своє майбутнє у власних руках. Лише ми відповідальні за своє  здоров’я. 

    Притча  про старого майстра.

 Колись давно жив на світі старий мудрий майстер, який славився своїм умінням робити капелюшки, які несли Великий секрет Великого Майстра? Минали роки. Настав час, коли Майстер покинув цей світ, залишивши своїм шістьом синам свою славу і шість різнокольорових капелюхів — білий, чорний, жовтий, червоний, зелений і синій. Сини вирішили поділити між собою капелюшки і вирушили по світу кожний у своєму напрямку. Минуло чимало часу, перш ніж сини старого майстра знову зібралися разом під дахом батьківської майстерні. Сидячи біля вогню, кожний із них розповів свою історію, і всі були вражені тим, як спадщина Майстра вплинула на їх долю. Сини старого Майстра зрозуміли, яку дивовижну спадщину залишив їм батько. І захотілося кожному з них зняти свій капелюх, адже він вже багато чого навчив, і приміряти капелюхи іншого кольору. З тих пір минуло багато часу, але різнокольорові капелюхи живуть серед людей і дозволяють себе одягати тим, хто прагне навчитися чогось нового...


     Здоров’я – це найбільша цінність кожної людини. Важливо знати, що шкідливі звички, про які ми щойно говорили, шкодять нашому здоров’ю, призводять до хвороб, депресій, втрати мрій, дорогих людей, речей, які були колись найважливішими. Ви маєте протистояти пропозиціям щодо куріння, вживання алкогольних напоїв та наркотичних речовин!- Пам’ятайте про це, здобувайте нові знання, робіть правильний вибір  Будьте здорові!                               

                                                                                                            

Понеділок  18.01.2021 р.
6-А клас: опрацювати параграф 13, в зошит виписати види рішень, що впливає на прийняття рішень. Розробити соціальну рекламу (формат А4) фото надіслати.
Матеріал до уроку. Бажаю успіхів!
Види рішень - 
-      Щоденні – ті, про які ми з вами говорили на початку уроку, які людина приймає кожного дня ( наприклад, одягти куртку чи светр, піти гуляти чи залишитися вдома, купити цукерку чи морозиво).
-         Прості – приймаються майже без обміркувань, приймаються в залежності смаку чи уподобань людини). (наприклад, які фрукти купити, що вдягнути, який мультфільм подивитися).
-         Складні – ті, наслідки яких є важливими, можуть впливати на здоров’я, безпеку чи навіть долю людини ( наприклад, почати вести здоровий спосіб життя чи залишити все, як є; іти всупереч вимогам компанії чи піддатися її впливу)
-         Зважені – рішення, наслідки і результати яких для здоров’я і життя людина передбачає.
 Що впливає на прийняття рішень? 
-         Книжки, кінофільми
-         Власні бажання
-         Емоції, настрій
-         Дорослі
-         Друзі, однолітки, однокласники
-         Правила, яких слід додержуватися
-         Розуміння наслідків
-         Традиції
-         Засоби масової інформації
-         Реклама
Рішення, важливі для здоров’я 

      Рухова активність;

      Позитивне мислення;

      Раціональне харчування;

      Повноцінний сон;

      Загартовування;

      Інтелектуальний розвиток;

      Уміння керувати емоціями;

      Чергування праці і відпочинку;

      Додержання розпорядку дня;

      Додержання правил безпечної поведінки;

      Доброзичливе спілкування;

      Корисні звички;

      Додержання правил поведінки

         Отже, Критичне мислення – це мислення,  суть  якого  полягає в  ухваленні  ретельно  обміркованих  та  незалежних  рішень.

Одним з чинників, що впливають на прийняття рішень є реклама.    

Види реклами: Соціальна та комерційна.

Для того, щоб проаналізувати спрямованість реклами,  нам просто необхідне

критичне мислення. 

5-Б клас: опрацювати матеріал підручника п. 18, в зошит скласти памятку "Права і обовязки школяра у школі і вдома" роботу надіслати за електронною адресою sivaeva.lena.88@gmail.com. або в додаток Google TEAMS. Бажаю успіхів!


П'ятниця 15.01.2021 р.
5-А клас: опрацювати параграф 17, в зошит скласти памятку "Що слід робити для формування правильної постави"
ПОСТАВА  В ФІЗІОЛОГІЧНОМУ СЕНСІ СЛОВА ЦЕ ПОЗА ВІДНОСИНИ МІЖ СКЕЛЕТОМ, М'ЯЗАМИ ТА ІНШИМИ ТКАНИНАМИ, ЯКА УТРИМУЄТЬСЯ У ВЕРТИКАЛЬНОМУ ПОЛОЖЕННІ (СТОЯЧИ, СИДЯЧИ, ЛЕЖАЧИ)  ПРОТИ СИЛИ ТЯЖІННЯ. ПОСТАВА ЗАВ'ЯЗАНА НА ХРЕБТІ (ЙОГО СТАНІ), І З ТОЧКИ ЗОРУ АНАТОМІЇ ОСТАННІЙ МАЄ ТРИ  ПРИРОДНИХ ВИГИНИ:
·         ШИЙНИЙ;
·         ГРУДНИЙ;
·        ПОПЕРЕКОВИЙ.

КОЛИ У ЛЮДИНИ ПРАВИЛЬНА ПОСТАВА, ВСІ ТРИ КРИВІ Є ОЧЕВИДНИМИ.

ГАРНА ПОСТАВА ДАЄ ЙОГО ВЛАСНИКОВІ НАСТУПНІ ПЕРЕВАГИ:
·         ЗМЕНШЕННЯ РИЗИКУ ОТРИМАТИ ТРАВМУ;

·         ЗБЕРЕЖЕННЯ КІСТОК І СУГЛОБІВ ТА ЇХ ЗНИЖЕНИЙ ЗНОС;

·         БІЛЬШ ЕФЕКТИВНА РОБОТА М'ЯЗІВ - ВИТРАТА МЕНШОЇ КІЛЬКОСТІ ЕНЕРГІЇ НА СКОЄНЕ ДІЮ;

·         ЗАПОБІГАННЯ ПЕРЕДЧАСНОЇ ВТОМИ;

·         КРАЩІ НЕЙРОННІ ЗВ'ЯЗКИ (НАЙКРАЩА ПРОВІДНІСТЬ КАНАЛУ);

·         ЗМЕНШЕННЯ РИЗИКУ РОЗТЯГУВАННЯ М'ЯЗІВ І БОЛІВ У ПОПЕРЕКУ І ШИЇ;

·         БІЛЬШИЙ ОБ'ЄМ ЛЕГЕНІВ - ЗБІЛЬШЕНА НАПОВНЕНІСТЬ ГРУДНОЇ КЛІТИНИ ПОВІТРЯМ;

·         КОНТРАСТНЕ ВИДІЛЕННЯ НА ТЛІ ІНШИХ ЛЮДЕЙ;

·         ВЕЛИКУ ВІЗУАЛЬНУ ПРИВАБЛИВІСТЬ;

·         СИМЕТРИЧНІ ПРОПОРЦІЇ ФІГУРИ І БІЛЬШ ЕСТЕТИЧНА СТАТУРА.

ВЗАГАЛІ ХРЕБЕТ - ФУНДАМЕНТ І КАРКАС ЛЮДИНИ, І ВІД ЙОГО САМОПОЧУТТЯ ЗАЛЕЖИТЬ СТАН ВНУТРІШНІХ ОРГАНІВ. КОЖЕН ХРЕБЕЦЬ ВІДПОВІДАЄ ЗА СВІЙ ОРГАН. ЗАГАЛЬНА КАРТИНА ЗВ'ЯЗКІВ ВИГЛЯДАЄ НАСТУПНИМ ЧИНОМ.

НАЙЕФЕКТИВНІШІ ВПРАВИ ДЛЯ ПОСТАВИ
ВПРАВА №1. МІСТОК ЛЯЖТЕ НА СПИНУ, РУКИ ПОКЛАДІТЬ ВЗДОВЖ ТУЛУБА. НОГИ ЗІГНІТЬ В КОЛІНАХ І ВІДІРВІТЬ ТАЗ ВІД ПІДЛОГИ ТАК, ЩОБ ВІД КОЛІН ДО ПЛЕЧЕЙ ТІЛО УТВОРЮВАЛО ПРЯМУ ЛІНІЮ (ОПОРНІ ТОЧКИ - ПОТИЛИЦЮ, ЛІКТІ І СТОПИ). ЗАТРИМАЙТЕСЯ В ТАКІЙ ПОЗИЦІЇ НА КІЛЬКА СЕКУНД І ПОВЕРНІТЬСЯ У ВП. ВИКОНАЄТЕ 2 ПІДХОДИ ПО 12-15 ПОВТОРЕНЬ.
ВПРАВА №2. ВИСОКИЙ РІВЕНЬ МІСТОК ВПРАВА НАГАДУЄ НАЙПЕРШУ, ТІЛЬКИ ОПОРНИХ ТОЧОК ВСЬОГО ДВІ - ПОТИЛИЦЮ І СТОПИ, І ТАЗ ТРЕБА ПІДНІМАТИ МАКСИМАЛЬНО ВИСОКО. ВИКОНАЙТЕ 2 ПІДХОДИ ПО 8- 10 ПОВТОРЕНЬ.
ВПРАВА №3. ЧОВНИК ЛЯЖТЕ НА ЖИВІТ І ЗАВЕДІТЬ НОГИ ПІД ОПОРУ   (СТІНКУ, ДИВАН, БАТАРЕЮ), РУКИ ЗЧЕПИТЕ В ЗАМОК ЗА ГОЛОВОЮ І ПІДНІМІТЬ ВЕРХНЮ ЧАСТИНУ ТІЛА ЯКОМОГА ВИЩЕ. ЗАТРИМАЙТЕСЯ НА 3-5  СЕКУНД У ВЕРХНІЙ ТОЧЦІ, ПОВЕРНІТЬСЯ У ВП. ВИКОНАЙТЕ 2  ПІДХОДИ ПО 20 РАЗ.
ВПРАВА №4. ПОЗА СВІЧКА ВПРАВА ЗАЖАДАЄ ВІД ВАС ДЕЯКОЇ ГНУЧКОСТІ І АКРОБАТИЧНИХ НАВИКІВ. ЛЯЖТЕ СПИНОЮ НА ПІДЛОГУ, НОГИ ВИПРЯМИТИ, РУКИ НАПРАВТЕ УЗДОВЖ ТУЛУБА. ПОВІЛЬНО ПІДНІМАЙТЕ НОГИ ВГОРУ (ПРИТРИМУЮЧИ СЕБЕ РУКАМИ ЗА ТАЛІЮ), ЗБЕРІГАЮЧИ ПРИ ЦЬОМУ РІВНОВАГУ. ЗАФІКСУЙТЕ ПОЗУ СВІЧКА НА 10 СЕКУНД, ПОВЕРНІТЬСЯ У ВП. ВИКОНАЙТЕ 3 ПІДХОДИ ПО 10 ПОВТОРЕНЬ.
ВПРАВА №5. РИБКА ЛЯЖТЕ НА ЖИВІТ, ЗАВЕДІТЬ РУКИ НАЗАД І ОБХОПІТЬ НИМИ НИЖНЮ ЧАСТИНУ ГОМІЛКИ. ПОВІЛЬНО РОЗГОЙДУЄТЬСЯ, ПЕРЕКОЧУЮЧИСЬ ВІД КОЛІН ДО ГРУДЕЙ.
7-Б КЛАС: ОПРАЦЮВАТИ МАТЕРІАЛ ПІДРУЧНИКА С. 91-93, В ЗОШИТІ ЗАПОВНИТИ ТАБЛИЦЮ "ПЕРЕВАГИ І НЕДОЛІКИ ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ", ФОТО НАДІСЛАТИ.
Четвер 14.01.2021 р. 
5-Г клас: опрацювати матеріал підручника п. 18, в зошит скласти памятку "Права і обовязки школяра у школі і вдома" фото надіслати за електронною адресою sivaeva.lena.88@gmail.com.
6-В клас: опрацювати параграф 13, в зошит виписати види рішень, що впливає на прийняття рішень. Розробити соціальну рекламу (формат А4) фото надіслати.

Види рішень - 

-      Щоденні – ті, про які ми з вами говорили на початку уроку, які людина приймає кожного дня ( наприклад, одягти куртку чи светр, піти гуляти чи залишитися вдома, купити цукерку чи морозиво).
-         Прості – приймаються майже без обміркувань, приймаються в залежності смаку чи уподобань людини). (наприклад, які фрукти купити, що вдягнути, який мультфільм подивитися).
-         Складні – ті, наслідки яких є важливими, можуть впливати на здоров’я, безпеку чи навіть долю людини ( наприклад, почати вести здоровий спосіб життя чи залишити все, як є; іти всупереч вимогам компанії чи піддатися її впливу)
-         Зважені – рішення, наслідки і результати яких для здоров’я і життя людина передбачає.
 Що впливає на прийняття рішень? 
-         Книжки, кінофільми
-         Власні бажання
-         Емоції, настрій
-         Дорослі
-         Друзі, однолітки, однокласники
-         Правила, яких слід додержуватися
-         Розуміння наслідків
-         Традиції
-         Засоби масової інформації
-         Реклама
Рішення, важливі для здоров’я 

      Рухова активність;

      Позитивне мислення;

      Раціональне харчування;

      Повноцінний сон;

      Загартовування;

      Інтелектуальний розвиток;

      Уміння керувати емоціями;

      Чергування праці і відпочинку;

      Додержання розпорядку дня;

      Додержання правил безпечної поведінки;

      Доброзичливе спілкування;

      Корисні звички;

      Додержання правил поведінки

         Отже, Критичне мислення – це мислення,  суть  якого  полягає в  ухваленні  ретельно  обміркованих  та  незалежних  рішень.

Одним з чинників, що впливають на прийняття рішень є реклама.    

Види реклами: Соціальна та комерційна.

Для того, щоб проаналізувати спрямованість реклами,  нам просто необхідне

критичне мислення. 

7-А клас: опрацювати матеріал підручника с. 91-93, в зошиті заповнити таблицю "Переваги і недоліки підліткового віку", фото надіслати.

Середа 13.01.2021 р.
4-А,Б,В класи: прочитати стор. 83-85, придумати рекламу якогось товару (можна зробити у вигляді плакату, буклету, використовуючи малюнки, фотографії)  
        Реклама нас супроводжує щодня. Хочемо ми цього чи ні, але вона всюди – у магазинах, кінотеатрах, транспорті та в інших місцях. Зазирнеш у поштову скриньку, а в ній газети, журнали, буклети з рекламою товарів чи послуг. Ідеш по вулиці – бачиш плакати, вивіски, бігборди.
            Реклама потрібна для того, щоб люди дізналися про товари й послуги, їх виробників і зацікавилися ними. Ця зацікавленість врешті-решт може перетворитися на бажання купити ту чи іншу річ або отримати будь-яку послугу.
            Отже, реклама спрамована на збільшення попиту на товари й послуги. Недарма її називають «двигуном торгівлі».
            Щоб у людини виникло бажання придбати якусь річ чи послугу, розробники реклами застосовують різні способи. Наприклад, для зйомок у рекламних роликах запрошують відомих та успішних людей, улюблених акторів і співаків, яких намагаються наслідувати. Ці особистості з екранів телевізора із захопленням розповідають про необхідність певної речі.
Досить часто виробники реклами розраховують на те, що діти, побачивши рекламу якоїсь дитячої речі, почнуть просити своїх батьків її придбати. Але ви маєте розуміти, що інколи ваші бажання можуть не збігатися з бажаннями й можливостями батьків.
        Разом з тим, що реклама сприяє нашому інформуванню, вона може й зашкодити. Тому до неї потрібно ставитися обережно. Адже не все, що рекламується, є потрібним і корисним, зокрема алкоголь і цигарки. Також часто рекламують деякі продукти харчування, які є шкідливі для здоров’я: сухарики, газовані напої, чіпси.
    Дуже часто в рекламі перебільшують позитивні якості товару і нічого не говорять про негативні. Ми з вами споживачі, повинні навчитися критично ставитися до всього, про що говорять і показують у рекламі. Щоб протистояти впливу реклами на наше рішення і не купувати непотрібне. Ми повинні добре знати деякі рекламні хитрощі.
1)    1)   Перша рекламна хитрість називається « Ефект зірки» Відомі актори, співаки, спортсмени розказують, що вони користуються цим товаром.
2)    Друга хитрість має назву « Ефект експерта» Актори в ролі лікарів розповідають про ефективність ліків чи зубної пасти.
3)    Наступна хитрість « Ефект популярності» В рекламі переконують, що з цим товаром ти станеш набагато популярнішим у своєму колі.
4)   
Дуже часто в рекламах використовується  хитрість « Ефект розпродажу» Оголошують останній день акції, що кількість товару обмежена, а знижка діє лише декілька днів, купиш товар – отримаєш подарунок, першим п’ятьом покупцям подарунки.

Вівторок 12.01.2021 р.
6-Б,Г класи: опрацювати параграф 13, в зошит виписати види рішень, що впливає на прийняття рішень. Розробити соціальну рекламу (формат А4) 

Види рішень - 

-      Щоденні ті, про які ми з вами говорили на початку уроку, які людина приймає кожного дня ( наприклад, одягти куртку чи светр, піти гуляти чи залишитися вдома, купити цукерку чи морозиво).
-         Прості – приймаються майже без обміркувань, приймаються в залежності смаку чи уподобань людини). (наприклад, які фрукти купити, що вдягнути, який мультфільм подивитися).
-         Складні – ті, наслідки яких є важливими, можуть впливати на здоров’я, безпеку чи навіть долю людини ( наприклад, почати вести здоровий спосіб життя чи залишити все, як є; іти всупереч вимогам компанії чи піддатися її впливу)
-         Зважені – рішення, наслідки і результати яких для здоров’я і життя людина передбачає.
 Що впливає на прийняття рішень? 
-         Книжки, кінофільми
-         Власні бажання
-         Емоції, настрій
-         Дорослі
-         Друзі, однолітки, однокласники
-         Правила, яких слід додержуватися
-         Розуміння наслідків
-         Традиції
-         Засоби масової інформації
-         Реклама
Рішення, важливі для здоров’я 

      Рухова активність;

      Позитивне мислення;

      Раціональне харчування;

      Повноцінний сон;

      Загартовування;

      Інтелектуальний розвиток;

      Уміння керувати емоціями;

      Чергування праці і відпочинку;

      Додержання розпорядку дня;

      Додержання правил безпечної поведінки;

      Доброзичливе спілкування;

      Корисні звички;

      Додержання правил поведінки

         Отже, Критичне мислення – це мислення,  суть  якого  полягає в  ухваленні  ретельно  обміркованих  та  незалежних  рішень.

Одним з чинників, що впливають на прийняття рішень є реклама.    

Види реклами: Соціальна та комерційна.

Для того, щоб проаналізувати спрямованість реклами,  нам просто необхідне

критичне мислення. 


Понеділок 11.01.2021 р.
6-А клас: опрацювати параграф 12, в зошиті заповнити таблицю "Вид самооцінки і поведінка підлітка", за бажанням виконати тест на визначення своєї самооцінки (додаток 7)
5-Б клас: опрацювати параграф 17, в зошит скласти памятку "Що слід робити для формування правильної постави"
ПОСТАВА  - В ФІЗІОЛОГІЧНОМУ СЕНСІ СЛОВА ЦЕ ПОЗА ВІДНОСИНИ МІЖ СКЕЛЕТОМ, М'ЯЗАМИ ТА ІНШИМИ ТКАНИНАМИ, ЯКА УТРИМУЄТЬСЯ У ВЕРТИКАЛЬНОМУ ПОЛОЖЕННІ (СТОЯЧИ, СИДЯЧИ, ЛЕЖАЧИ)  ПРОТИ СИЛИ ТЯЖІННЯ. ПОСТАВА ЗАВ'ЯЗАНА НА ХРЕБТІ (ЙОГО СТАНІ), І З ТОЧКИ ЗОРУ АНАТОМІЇ ОСТАННІЙ МАЄ ТРИ  ПРИРОДНИХ ВИГИНИ:

·         ШИЙНИЙ;

·         ГРУДНИЙ;

·        ПОПЕРЕКОВИЙ.

КОЛИ У ЛЮДИНИ ПРАВИЛЬНА ПОСТАВА, ВСІ ТРИ КРИВІ Є ОЧЕВИДНИМИ.

ГАРНА ПОСТАВА ДАЄ ЙОГО ВЛАСНИКОВІ НАСТУПНІ ПЕРЕВАГИ:

·         ЗМЕНШЕННЯ РИЗИКУ ОТРИМАТИ ТРАВМУ;

·         ЗБЕРЕЖЕННЯ КІСТОК І СУГЛОБІВ ТА ЇХ ЗНИЖЕНИЙ ЗНОС;

·         БІЛЬШ ЕФЕКТИВНА РОБОТА М'ЯЗІВ - ВИТРАТА МЕНШОЇ КІЛЬКОСТІ ЕНЕРГІЇ НА СКОЄНЕ ДІЮ;

·         ЗАПОБІГАННЯ ПЕРЕДЧАСНОЇ ВТОМИ;

·         КРАЩІ НЕЙРОННІ ЗВ'ЯЗКИ (НАЙКРАЩА ПРОВІДНІСТЬ КАНАЛУ);

·         ЗМЕНШЕННЯ РИЗИКУ РОЗТЯГУВАННЯ М'ЯЗІВ І БОЛІВ У ПОПЕРЕКУ І ШИЇ;

·         БІЛЬШИЙ ОБ'ЄМ ЛЕГЕНІВ - ЗБІЛЬШЕНА НАПОВНЕНІСТЬ ГРУДНОЇ КЛІТИНИ ПОВІТРЯМ;

·         КОНТРАСТНЕ ВИДІЛЕННЯ НА ТЛІ ІНШИХ ЛЮДЕЙ;

·         ВЕЛИКУ ВІЗУАЛЬНУ ПРИВАБЛИВІСТЬ;

·         СИМЕТРИЧНІ ПРОПОРЦІЇ ФІГУРИ І БІЛЬШ ЕСТЕТИЧНА СТАТУРА.

ВЗАГАЛІ ХРЕБЕТ - ФУНДАМЕНТ І КАРКАС ЛЮДИНИ, І ВІД ЙОГО САМОПОЧУТТЯ ЗАЛЕЖИТЬ СТАН ВНУТРІШНІХ ОРГАНІВ. КОЖЕН ХРЕБЕЦЬ ВІДПОВІДАЄ ЗА СВІЙ ОРГАН. ЗАГАЛЬНА КАРТИНА ЗВ'ЯЗКІВ ВИГЛЯДАЄ НАСТУПНИМ ЧИНОМ.

НАЙЕФЕКТИВНІШІ ВПРАВИ ДЛЯ ПОСТАВИ

ВПРАВА №1. МІСТОК ЛЯЖТЕ НА СПИНУ, РУКИ ПОКЛАДІТЬ ВЗДОВЖ ТУЛУБА. НОГИ ЗІГНІТЬ В КОЛІНАХ І ВІДІРВІТЬ ТАЗ ВІД ПІДЛОГИ ТАК, ЩОБ ВІД КОЛІН ДО ПЛЕЧЕЙ ТІЛО УТВОРЮВАЛО ПРЯМУ ЛІНІЮ (ОПОРНІ ТОЧКИ - ПОТИЛИЦЮ, ЛІКТІ І СТОПИ). ЗАТРИМАЙТЕСЯ В ТАКІЙ ПОЗИЦІЇ НА КІЛЬКА СЕКУНД І ПОВЕРНІТЬСЯ У ВП. ВИКОНАЄТЕ 2 ПІДХОДИ ПО 12-15 ПОВТОРЕНЬ.

 ВПРАВА №2. ВИСОКИЙ РІВЕНЬ МІСТОК ВПРАВА НАГАДУЄ НАЙПЕРШУ, ТІЛЬКИ ОПОРНИХ ТОЧОК ВСЬОГО ДВІ - ПОТИЛИЦЮ І СТОПИ, І ТАЗ ТРЕБА ПІДНІМАТИ МАКСИМАЛЬНО ВИСОКО. ВИКОНАЙТЕ 2 ПІДХОДИ ПО 8- 10 ПОВТОРЕНЬ.

ВПРАВА №3. ЧОВНИК ЛЯЖТЕ НА ЖИВІТ І ЗАВЕДІТЬ НОГИ ПІД ОПОРУ   (СТІНКУ, ДИВАН, БАТАРЕЮ), РУКИ ЗЧЕПИТЕ В ЗАМОК ЗА ГОЛОВОЮ І ПІДНІМІТЬ ВЕРХНЮ ЧАСТИНУ ТІЛА ЯКОМОГА ВИЩЕ. ЗАТРИМАЙТЕСЯ НА 3-5  СЕКУНД У ВЕРХНІЙ ТОЧЦІ, ПОВЕРНІТЬСЯ У ВП. ВИКОНАЙТЕ 2  ПІДХОДИ ПО 20 РАЗ.

ВПРАВА №4. ПОЗА СВІЧКА ВПРАВА ЗАЖАДАЄ ВІД ВАС ДЕЯКОЇ ГНУЧКОСТІ І АКРОБАТИЧНИХ НАВИКІВ. ЛЯЖТЕ СПИНОЮ НА ПІДЛОГУ, НОГИ ВИПРЯМИТИ, РУКИ НАПРАВТЕ УЗДОВЖ ТУЛУБА. ПОВІЛЬНО ПІДНІМАЙТЕ НОГИ ВГОРУ (ПРИТРИМУЮЧИ СЕБЕ РУКАМИ ЗА ТАЛІЮ), ЗБЕРІГАЮЧИ ПРИ ЦЬОМУ РІВНОВАГУ. ЗАФІКСУЙТЕ ПОЗУ СВІЧКА НА 10 СЕКУНД, ПОВЕРНІТЬСЯ У ВП. ВИКОНАЙТЕ 3 ПІДХОДИ ПО 10 ПОВТОРЕНЬ.

ВПРАВА №5. РИБКА ЛЯЖТЕ НА ЖИВІТ, ЗАВЕДІТЬ РУКИ НАЗАД І ОБХОПІТЬ НИМИ НИЖНЮ ЧАСТИНУ ГОМІЛКИ. ПОВІЛЬНО РОЗГОЙДУЄТЬСЯ, ПЕРЕКОЧУЮЧИСЬ ВІД КОЛІН ДО ГРУДЕЙ.



ЗАВДАННЯ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ


5-Б класопрацювати параграф 6, в зошит скласти пам"ятку "Як діяти, якщо ти відчув запах диму в салоні".

5-А,Г класи: опрацювати параграф 7, в зошит скласти розповідь про своє захоплення.

6-А клас: опрацювати параграф 4, в зошит скласти пам"ятку щодо уникнення кримінальної небезпеки "Загубилися ключі від квартири".

6-Б,В,Г класи: опрацювати параграф 5, в зошиті виконати проект (с.30, "Дбаю про свій зір").
Міні лекція «Вода й поживні речовини»

Вуглеводи

Вуглеводи є основною частиною харчового раціону. Фізіологічне значення вуглеводів здебільшого визначене за їх енергетичними властивостями. Вони — головне джерело енергії організму. Під час усіх видів фізичної праці спостерігається підвищена потреба у вуглеводах. У підлітків -  підвищена м'язова активність, у зв'язку з чим потреба у вуглеводах   вища за норму дорослих, і складає 10-15 г на 1 кг маси тіла. У харчуванні  підлітків велике значення мають вуглеводи, що легко засвоюються, джерелом їх є фрукти, ягоди, соки, молоко, цукор, печиво, цукерки,  варення. Кількість цукру має складати 25 % від загальної кількості вуглеводів. Але надлишок вуглеводів у харчуванні підлітків призводить до порушення обміну речовин, що сприяє розвитку низки захворювань.Рекомендуємо не вживати вуглеводи перед сном.

               Білки

Білки належать до життєво необхідних речовин, без яких неможливе життя, ріст і розвиток організму. Це основний будівельний матеріал клітин організму людини, особливо в підлітковому віці. За недостатньої кількості білків у підлітків затримані ріст, розумовий розвиток, змінено
склад кісткової тканини, що призводить до хвороб. Добова потреба підлітків у білках: на 1 кг маси тіла — 2,5-2 г

                                                Жири

Роль  жирів у харчуванні визначена їх високою калорійністю й участю в процесах обміну, фізичному розвитку підлітків. Жири — енергія (захищають від холоду, надають смаку). Енергетична цінність жирів у добовому раціоні має складати не менше 30 %. За недостатньої кількості жирів — затриманий ріст, знижений опір до інфекцій

                                            Вітаміни                                    

Вітаміни -  «ті, що дають життя». Вітаміни регулюють процеси обміну речовин. Вони необхідні для формування ферментів, гормонів тощо. Завдяки вітамінам підвищують захисні функції організму, зберігають працездатність і міцне здоров'я. Вітаміни майже не синтезуються в організмі й повинні надходити з їжею. Особливе  значення в харчуванні підлітків мають вітаміни А, Д як фактори росту. Джерелом цих вітамінів є молоко, м'ясо, яйця, риб’ячий жир. Вітамін С разом із В стимулює процес росту, підвищує опірність організму до інфекційних захворювань.

                                          Мінеральні речовини

Мінерали — сприяють росту й розвитку організму. Мінеральні речовини підтримують кислотно-лужну рівновагу та регулюють життєві процеси організму людини. Вони забезпечують процеси росту і розвитку тканини, кісткової й нервової систем, мозку, зубів, м'язів. Особливе значення мають кальцій, фосфор, джерелом яких є молочні продукти, м'ясо, риба, крупи. Солі заліза беруть участь у кровотворенні. Магній — у формуванні ферментних систем, обмінах речовин; натрій і калій — нормалізують водний обмін; йод сприяє нормалізації функції щитоподібної залози; фтор — будові зубів тощо

                         Вода

Вода — еліксир життя. Вона бере участь у хімічних реакціях, що від­буваються в організмі. Під час випаровування води з потом регулюється температура тіла, потрібна вона і для дихання. Без води людина загине через декілька діб, а надмірне її споживання сприяє виведенню з організму корисних речовин. Потреба підлітків у воді більша, ніж у дорослих, складає на 1 кг маси тіла.— 50 мл (у дорослих — 40мл). Враховуючи підвищену потребу води в підлітків, до питного режиму варто ввести напої: чай, каву, какао, соки, кисломолочні продукти, компоти

Збалансованість харчування

Але важливо не тільки те, які речовини отримує організм, а й у яких співвідношеннях. Для підтримки нормальної життєдіяльності організму потрібно, щоб їжа надходила в достатній кількості й у потрібному складі. Таке харчування називають збалансованим. На думку вчених, наша їжа повинна містити білки, жири й вуглеводи в співвідношенні 1:1:4. Знати основи раціонального харчування слід кожній людині. Це надзвичайно актуально саме зараз, коли під впливом різних чинників, обставин сучасного життя харчування дітей, підлітків, молодих людей набуває певних особливостей, які потім негативно відбиваються на здоров'ї


7-А,Б класи: опрацювати параграф 6, підготувати інформацію на тему "Як часто трапляються ДТП? Причини?" (письмово). 


4 класи: опрацювати с. 33-37, виконати вправи для очей (с. 34-35 підручника).
Перегляньте цікаве відео!


Комментариев нет:

Отправить комментарий